ABD’de düzenlenen 2025 FIFA Kulüpler Dünya Kupası’nda, şu ana kadar toplam 1,5 milyon bilet satıldığı ve ilk sekiz maçın 340 binden fazla taraftar tarafından izlendiği bildirildi. FIFA’nın yaptığı açıklamalara göre, organizasyon süresince stadyumda ortalama 42 bin taraftar maç başına yerini alıyor. Ancak, genel katılımın düşük olmasının arkasında birkaç önemli faktör bulunuyor.
- ABD’de futbolun geleneksel olarak düşük bir ilgiye sahip olması,
- Bilet fiyatlarının yüksekliği,
- Ev sahibi ülkenin, turnuvaya katılan birçok takıma coğrafi olarak uzak bir lokasyonda bulunması,
- Maç saatlerinin seyirci katılımını olumsuz etkilemesi.
Örneğin, geçtiğimiz cumartesi günü 60 bin 927 taraftar, ev sahibi ABD’nin kulüplerinden Inter Miami ile Mısır temsilcisi Al Ahly arasındaki açılış maçında Miami’nin Hard Rock Stadyumunu doldurdu. Bir sonraki gün ise 80 bin 619 taraftar, Avrupa’nın önde gelen kulüplerinden Fransız ekibi Paris Saint-Germain ile İspanyol kulübü Atletico Madrid karşılaşmasını izlemek için Los Angeles’taki Rose Bowl Stadında yer aldı.
Bu iki maç dışında, organizasyon kapsamında gerçekleştirilen diğer karşılaşmalarda tribünlerde büyük boşluklar dikkat çekti. Örneğin, ABD’nin Atlanta kentindeki Mercedes-Benz Stadyumu‘nda oynanan D Grubu ilk maçında İngiliz temsilcisi Chelsea, ABD ekibi Los Angeles‘i 2-0 mağlup etti. Ancak, bu maçta 71 bin kişilik stadyumda yalnızca 22 bin taraftarın bulunması en çok konuşulan konulardan biri oldu.
F Grubu’nda oynanan bir diğer karşılaşmada ise Güney Afrika ekibi Mamelodi Sundowns, Güney Kore temsilcisi Ulsan‘ı 1-0 mağlup etti ve bu maçı sadece yaklaşık 3 bin taraftar izledi. Bu durum, hem ABD hem de İngiliz basınında geniş bir şekilde yer buldu ve maçlar sırasında tribünlerdeki boşluklar, paylaşılan fotoğraflarla dikkat çekti.